راز طول عمر افراد مسن بالای 100 سال

خرداد, 1398 بدون نظر مقالات, مقاله

در دنیای کنونی خیلی از انسان ها با ورود به دهه 50 زندگی بیماری های سنین پیری را تجربه می کنند، اما باید بدانیم که پیری همیشه مساوی با بیماری و ناتوانی نیست، به شرطی که یک زندگی سالم را در پیش بگیریم.

یک تحقیق جالب درباره راز طول عمر از افراد پیری که بالای 100 سال عمر کرده اند را برایتان خواهیم گفت و شاید بسیار جالب باشد که بدانیم چه رازی در زندگی آن ها وجود داشته که این همه عمر کرده اند!

1_ راز طول عمر  JEANNE CALMENT

JEANNE CALMENT که 122 سال عمر کرد، در سن 85 سالگی ورزش شمشیر بازی را آغاز کرد و همزمان دوچرخه سواری نیز می کرد. او هیچ گاه این ورزش ها را برای قهرمانی در پیش نگرفته بود و هیچ تعصب و سخت گیری خاصی نسبت به سلامتی‌اش نداشت.

ظاهر جین همیشه نسبت به سن و سالش جوان تر نشان می داد، می توان این مساله را به استفاده مداوم او از روغن زیتون در غذاها و ماساژ پوست صورتش با آن نسبت داد. او تا 110 سالگی در خانه خود و به تنهایی زندگی می کرد و پس از آن به علت یک آتش سوزی کوچک در منزلش که بر اثر کاهش دید چشم هایش در هنگام آشپزی برایش اتفاق افتاده بود، خانه سالمندان را برای ادامه زندگی اش ترجیح داد.

راز طول عمر افراد بالای 100 سال

2_  راز طول عمر SARAH KNAUSS

ایشان نزدیک 119 سال زندگی کرد، تنها فرزند او به نام کاترین که در زمان مرگ وی 96 سال داشت و خود کاترین نیز در زمان مرگ 101 سال داشت، در پاسخ به راز طول عمر مادرش فقط این جمله را گفته است: “او فردی بسیار آرام بود و هیچ اتفاقی در زندگی نمی‌توانست او را آشفته و پریشان کند.”

راز طول عمر افراد بالای 100 سال

3_ راز طول عمر CHRISTIAN MORTENSEN

ایشان که 115 سال عمر کردند در روز تولد 115 سالگی اش در جمع دوستانش در خانه سالمندان گفته است: “دوستان، نوشیدن آب فراوان و گوارا، گوش دادن به موسیقی و مثبت اندیشی همیشه شما را سالم نگاه می دارد.” که راز طول عمر او همین نکات می باشد.

راز طول عمر افراد بالای 100 سال

4_ راز طول عمر EMILIANO MERCADO DEL TORO

امیلیانوی 115 ساله راز طول عمر خود را به عادت غذایی هر روزه اش که خوردن ذرت پخته شده به همراه شیر و روغن ماهی بوده است نسبت می دهد. همچنین او شوخ طبعی و شاد بودن را از دیگر اسرار سالم ماندن و طول عمر خود می داند و تا آخرین روزهای زندگی اش همواره برای اطرافیانش جوک و لطیفه تعریف می کرد.

راز طول عمر افراد بالای 100 سال

5_ راز طول عمر  BESSE COOPE

“سرتان همیشه به کار خودتان باشد، هله هوله و تنقلات نخورید، هر آنچه که برای خود می پسندید برای دیگران هم بپسندید و سخت کار کنید و از کار کردن تان لذت ببرید ”. از جمله کارهایی بود که BESSE COOPE انجام می دادند، که او ۱۱۶ سال عمر کرد.

راز طول عمر افراد بالای 100 سال

6_ راز طول عمر BEL KAUFMAN

او 101 سال زندگی کرد، از کارهایی که او آنها را انجام میداد و به بقیه توصیه می کرد این بود که، همیشه بخندید، خنده درمان همه دردهاست. شما نمی توانید هنگامی که می خندید ناراحت و اندوهگین و افسرده و حسود باشید. به غم و اندوه و سختی های زندگی پشت کنید و خواهید دید که درهای شادی به روی شما باز می شوند.

راز طول عمر افراد بالای 100 سال

7_ راز طول عمر  ANTHONY MANCINELLI

او میگفت همیشه کار درست را انجام دهید، سیگار نکشید، الکل مصرف نکنید، به اندازه غذا بخورید و اگر کمی نیاز به انرژی دارید، از ویتامین ها کمک بگیرید، تا می توانید دارو نخورید، کار کنید و از کارتان لذت ببرید. او 101 سال زندگی کرد.

راز طول عمر افراد بالای 100 سال

8_ راز طول عمر RUTH GRUBER

او 101 سال زندگی کرد و میگفت که به درون خود توجه کنید و از ابزارهای وجودی‌ تان استفاده کنید. همه انسان ها ابزارهایی دارند، ابزار های من تصاویر و کلمات بودند. با استفاده از ماشین تحریر، کامپیوتر و دوربینم با بی عدالتی ها مبارزه می کردم و هر زمان که انسانی نیاز به کمک داشت به او کمک می کردم.

راز طول عمر افراد بالای 100 سال

9_ راز طول عمر LAILA DENMARK

او 114 سال زندگی کرد، که میگفت غذای سالم بخورید و کارهایی را که دوست دارید انجام بدهید. انجام کارهای مورد علاقه مانند یک بازی است و آن چه که دوست ندارید انجام دهید کار محسوب می شود، که من حتی 1 روز را در زندگی ام کار نکرده ام!

راز طول عمر افراد بالای 100 سال

10_راز طول عمر BONITA ZIGRANG

او 108 سال زندگی کرد، اشتهای خوبی داشت و با لذت غذا می خورد. دوستان زیادی داشت و تفریح کردن را هیچ گاه فراموش نمی کرد.

راز طول عمر افراد بالای 100 سال

نتیجه گیری:

با نگاهی به زندگی این افراد خواهیم دید که توصیه همه آن ها رژیم غذایی سالم و شاد زیستن است و اینکه استرس و اضطراب مادر تمام بیماری های روحی و جسمی است.


مطالب مرتبط 

سالمندی

هرم غذایی سالمندان 

اوقات فراغت سالمندان 

سالمندان و راه های شاد زیستن 

 

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *