gallery اردیبهشت, 1398 2 نظرات مقالات

پرستاری از سالمندان یک تخصص در پرستاری می باشد، که به ارائه خدمات پرستاری به افراد سالخورده و سالمند می پردازد، قلمرو و استانداردهای پرستاری سالمندی توسط انجمن پرستاران آمریکا در سال 1969 تدوین و در سال 1987 بازنگری شد.

سالمندی به بازه ی سنی بالای 60 تا 65 سال گفته می شود، که افراد در این سنین، گروه خاصی از افراد جامعه هستند و مانند سایر اقشار جامعه نیازهای مختص سن خود را دارند و مراقبت از این افراد نیازمند شناخت و تخصص بالا می باشد. امروزه در همه کشورها از جمله در ایران جمعیت سالمندی به صورت چشمگیری افزایش یافته‌است و به همین دلیل مراقبت از سالمندان نیز اهمیت بیشتری پیدا کرده و نیازهای مراقبتی، رفاهی و اجتماعی آن‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

پرستاری از سالمندان

پرستاری سالمندان و وظایف پرستار سالمندان:

پرستار سالمندان، یک پرستار عمومی یا متخصص است که مراقبت های جامع پرستاری را به سالمندان ارائه می کند. فرآیند پرستاری پایه، شامل بررسی و شناخت، تشخیص، برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی، همراه با دانش تخصصی سالمندی به کار گرفته می شود.

پرستار سالمند فردی است که با ویژگی‌های مربوط به این دوران و روحیات و ویژگی‌های سالمندان کاملا آشنایی دارد و به صورت علمی آموزش دیده است. مهم‌ترین وظایف پرستاران افراد سالخورده را می‌توان در پنج گروه وظایف مربوط به بهداشت سالمند، وظایف مربوط به سلامتی جسمی، وظایف مربوط به سلامت روحی روانی، وظایف مربوط به تغذیه و وظایف مربوط به امور منزل خلاصه کرد.

پرستاری از سالمندان

اهداف پرستاری سالمندان:

بالاتر از همه چیز بهترین کاری که پرستار سالمند میتواند برای سالمندان انجام دهد، این است که یک دوست متحد و یک مربی مفید برایشان باشد، به اینصورت فرد سالمند، احساس راحتی و آرامش دارد.

هدف پرستاری شامل ارتقاء و حفظ سطوح عملکردی و کمک به سالمند، انتخاب و استفاده از نیرو و انرژی سالمند جهت تقویت استقلال آنها می باشد، همچنین پرستار به بیمار کمک می کند تا حداکثر حرکات جسمی و انجام امور ارادی را حفظ کرده و با فقدان های روحی و روانی و اجتماعی و جسمی تطابق یابد.

پرستاری از سالمندان


مطالب مرتبط 

چالش های دوران سالمندی

ورزش و سالمندان 

تغذیه سالمندان 

 

برچسب ها
2 نظرات
  1. کاربر سایت

    لورم ایپسوم متنی است که ساختگی برای طراحی و چاپ آن مورد است. صنعت چاپ زمانی لازم بود شرایطی شما باید فکر ثبت نام و طراحی، لازمه خروج می باشد.

    پاسخ
    1. کاربر سایت

      لورم ایپسوم متنی است که ساختگی برای طراحی و چاپ آن مورد است. صنعت چاپ زمانی لازم بود شرایطی شما باید فکر ثبت نام و طراحی، لازمه خروج می باشد.

      پاسخ

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *