مزیت پرستاری از سالمند در منزل

خرداد, 1398 بدون نظر مقالات, مقاله

افراد زیادی وجود دارد که تصمیم می گیرند در خانه‌شان از یک آدم سالمند نگهداری ‌کنند، در کنار این افراد، عده‌ای نیز وجود دارد که تصمیم می‌گیرند از امکانات مراکز مخصوص خدمات مراقبتی برای سالمندان بهره‌مند شوند. هر کدام از این دو تصمیم برای نگهداری از فرد سالخورده، دغدغه ها و مسائل خاص خود را دارد و به طبع هر دو روش دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد که ما در این مقاله به مزیت پرستاری از سالمند در منزل می پردازیم.

پرستاری از سالمندان در منزل با توجه به میل و خواسته ی خود فرد سالخورده و داشتن مشغله های زیاد فرزندان و اطرافیان فرد سالمند بیش از پیش رواج یافته است، که در نتیجه مراکز پرستاری و مراقبتی سالمندان افزایش یافته است و از پرستاران مجرب و حرفه ای جهت انجام امور سالمندان برای خدمت رسانی بکار می گیرند که با توجه به تخصص و حرفه ای بودن این افراد، خانواده ها اطمینان و اعتماد لازم را برای سپردن انجام وظایف فرد سالخورده به این افراد پیدا می کنند.

مزیت نگهداری و پرستاری از سالمند در خانه:

1_ حفظ راحتی و آسایش فرد سالمند:

یکی از مهمترین مزیت پرستاری از سالمند در منزل، حفظ راحتی و آسایش فرد سالمند است که با توجه به اینکه در آن قوانین مدنظر سالمند اجرا می شود، بر روی مبل خود و بستر خود می خوابد و استراحت می کند و تلویزیون می بیند، احساس راحتی بیشتری خواهد داشت. مراقبت در منزل فرد سالمند را مطمئن می کند که در خانه خود می ماند و هر نوع درمان یا کمکی که نیاز داشته باشد، در محیطی راحت به آنها رسانده می شود.

مزیت پرستاری از سالمند در منزل

2_ حفظ استقلال سالمندان:

با وجود پرستار در منزل برای مراقبت از فرد سالمند، کماکان فرد می تواند کارهای مورد علاقه خود را انجام دهد و از آنها لذت ببرد. فرد سالمند با وجود کمک گرفتن از پرستار یا فرد دیگر، در خانه ی خود از تمام جهات راحت تر است و می تواند استقلال خود را حفظ کند و احساس غرور و عزتمندی در خود حس خواهد کرد که همین امر نیز در اعتماد به نفس او تاثیر زیادی دارد.

3_ پرستاری و مراقبت شخصی از سالمند:

مراقبت سالمند در منزل این امکان را فراهم می کند که پرستار توجه ویژه و مواظبت فرد به فرد را برای سالمند انجام دهد. هم چنین با توجه به اینکه هیچ بیمار یا عامل مختل کننده در منزل وجود ندارد که مانع رسیدگی و مراقبت صحیح و درست از سالمند شود، که این موضوع باعث می شود که نه تنها هر نوع کمکی که فرد نیاز دارد، برایش انجام دهند، بلکه با توجه به مقدار هزینه ای که برای چنین خدماتی پرداخت کرده اید، بیشترین حجم مراقبت از فرد سالمند به عمل می آید.

مزیت پرستاری از سالمند در منزل

 4_ مراقبت های شخصی سازی شده متناسب با نیازهای خاص سالمند به صورت ویژه:

یکی از مهمترین مزیت های پرستاری و مراقبت در منزل این است که خدمات و مراقبت سالمند می تواند بسته به نیاز او، شخصی سازی شود. برخی از سالمندان، شرایط و نیازمندی های بهداشتی، سلامتی و مزاجی بخصوصی دارند، که باید از مراقبت های ویژه و خاصی بهره مند شوند. در نتیجه با مراقبت در منزل، هر زمانی که فرد نیاز به مراقبت دارویی، استحمام، تهیه غذا، انجام کارهای منزل و یا اجرای اوامر و دستورات خاصی داشته باشد، می تواند کمک و یاری مورد نیاز خود را به بهترین وجه ممکن و در سریع ترین زمان دریافت کند.

 

5_ آرامش خیال خانواده های سالمند:

گاهی به واسطه دغدغه های شغلی، خانوادگی، رسیدگی به فرزندان و مشغله های روزمره، برای نزدیکان دشوار است که در هر زمانی که عزیزان سالمند به حضورشان نیاز دارند، پیش آنها باشند. مراقبت در منزل از فرد سالمندشان آنها را مطمئن و خاطر جمع می کند که سالمندان آنها دسترسی به مراقبت قابل اعتماد و با کیفیت بالا دارند.

مزیت پرستاری از سالمند در منزل

6_ کاهش هزینه ها و مدیریت بار مالی:

وضعیت مالی یکی از دغدغه های سالمندان و خانواده های آنان، می باشد که به دلیل آنکه اکثر این عزیزان درآمد خیلی بالایی ندارند، برایشان دشوار است تا بتوانند هزینه های بالای سکونت در خانه سالمندان را تأمین و تقبل کنند. در نتیجه پرستاری در منزل به آنان کمک می کند تا بار و هزینه های مالی را کاهش دهند و متناسب با بودجه و درآمد ماهانه ای که دارند، خدمات مراقبتی خاص مورد نیاز خود را تأمین و دریافت کنند. در واقع خانواده ها و سالمندان آن چیزی را در انتخاب پرستار و خدمات مراقبتی برمی گزینند که کاملا متناسب با بودجه آنها می باشد.

7_  عدم وجود هیچ برنامه زمانی سفت و سخت یا جدول زمانی:

یکی دیگر از مزیت پرستاری از سالمند در منزل این است که خانواده ها و سالمندان، مقید به یک چارچوب مشخص و سفت و سخت نیستند، در انتخاب پرستار و یا زمان و مکان حضور آن ها، دارای انعطاف پذیری است و در تنظیم برنامه پرستاری و مراقبتی آزادی عمل دارند و می توانند با توجه به تغییر شرایط، آن را عوض کنند. در حالی که در خانه سالمندان، باید مقید به داشتن یک چارچوب مشخص زمانی  باشند.

مزیت پرستاری از سالمند در منزل


مطالب مرتبط 

سالمند و دوران سالمندی 

پرستاری از سالمندان 

انتخاب پرستار سالمند در منزل 

پرستاری از سالمندان در منزل 

 

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *