خرداد, 1398 بدون نظر دسته‌بندی نشده

مراقبت از یک سالمند، کار ساده ای نیست و گاهی در زندگی به هر دلیل مجبور هستیم مسئولیت پرستاری از عزیزانمان را به شخص دیگری بسپاریم. انتخاب پرستار از مهمترین بخش مراقبتی یک سالمند می باشد که ما در این مقاله به بررسی ویژگی و خصوصیات پرستار سالمند خوب می پردازیم.

پرستار سالمند بودن یک کار دائمی است و گاهی از عهده ی فرزندان خارج است، بنابراین برای استخدام یک پرستار سالمند باید دقت کنیم، چرا که شاید نیاز باشد آن مراقب و پرستار سال های سال از سالمند ما مراقبت نماید.

توجه داشته باشید مراقبت از سالمند مراقبت از یک فرد ناتوان است، ممکن است سالمند شما حتی توان حرف زدن هم نداشته باشد و پرستار، سالمند شما را اذیت کند و سالمند شما نتواند این را بیان کند. بنابراین پرستار سالمندی که برای سالمند خود استخدام می کنید از اهمیت بالایی برخوردار است.

ویژگی و خصوصیات پرستار سالمند خوب:

1_ عطوفت و مهربانی:

مهربانی و دلسوز بودن از مهم ترین ویژگی هایی است که هر پرستار سالمندی باید داشته باشد. برای یک سالمند، انجام کارهای ساده نیز ممکن است با چالش هایی همراه بوده و حتی در ساده ترین کارها به کمک یک پرستار نیاز پیدا کند، که پرستار سالمند باید به گونه ای با سالمند ارتباط برقرار کند که به راحتی بتواند به او در انجام این امور کمک کند. یک پرستار سالمند خوب به خوبی سالمند را درک می کند و می داند که سالمند در مواجهه با این چالش ها، چه احساسی دارد.

انتخاب پرستار از مهمترین بخش مراقبتی یک سالمند می باشد که ما در این مقاله به بررسی ویژگی و خصوصیات پرستار سالمند خوب می پردازیم.

2_ رعایت احترام:

از زمانی که افراد پا به سن می‌گذارند و شروع به از دست دادن کنترل توانایی جسمانی و ذهنیشان می‌کنند، استقلال در انجام امور در آنها کاهش می یابد، که این موضوع احساس مورد ترحم قرار گرفتن را برای سالمند به همراه خواهد داشت. مواجهه با چالش‌های روزانه‌ای همچون از دست دادن حس‌ها، اختلال در حافظه و ناتوانی‌های جسمانی، وظیفه‌ای را بر عهده‌ی پرستار سالمند می‌گذارد و آن وظیفه این است که پرستار سالمند به درون فرد مورد مراقبت توجه کند و به آن‌ها بفهماند که درکشان می‌کند و هنوز هم قوی هستند و اعتبار سابق را دارند. برای این کار، احترام به سالمند، صبر، محبت و مهربانی برای پرستار سالمند فوق‌العاده ضروری است.

3_ صبر و تحمل:

صبر و همدردی چیزی است که افراد خودخواه ندارند و با پول هم قابل خریداری نیست، بلکه فقط از عشق و مهربانی قلبی حاصل می‌شود. هر پرستار سالمند می داند که مراقبت از یک سالمند تا چه اندازه می تواند خسته کننده و طاقت فرسا باشد. در هنگام مراقبت پرستار سالمند از یک سالمند، کارهای ساده دارای پیچیدگی می شوند و زمان بیشتری برای انجام کارهای نیاز است. یک پرستار سالمند خوب باید به اندازه ای صبور باشد که با وجود این مسائل بتواند کارش را به بهترین نحو انجام داده و بدون خستگی و ضعف، مراقبت از سالمند را انجام دهد.

قدرت صبر پرستار سالمند در مواردی که سالمند از بیماری های خاصی مانند آلزایمر و یا مشکلات حرکتی رنج می برد، اهمیت ویژه ای پیدا می کند. چرا که در این شرایط، مسائل پیش روی سالمند و پرستار سالمند بسیار دشوار تر خواهد بود و همدردی با بیمار در کاستن رنج بیمار مؤثر است، در نتیجه صبر بهترین ابزار در نگهداری از بیمار است.

انتخاب پرستار از مهمترین بخش مراقبتی یک سالمند می باشد که ما در این مقاله به بررسی ویژگی و خصوصیات پرستار سالمند خوب می پردازیم.

4_ مهارت های ارتباطی:

توانایی در برقراری ارتباط، برای پرستار سالمند به طور ویژه‌ای مهم و حیاتی است، چرا که سالمندان اغلب به دنیای درونی خودشان پناه برده‌اند و از دنیای بیرون گسسته‌اند یا از بیماری‌هایی مثل زوال عقل یا آلزایمر رنج می‌برند. فهم و رمزگشایی نیازهای یک بیمار در چنین شرایطی، مهارتی ویژه و مخصوص می‌خواهد که یک پرستار سالمند برای ایفای وظایفش باید آن مهارت ها را داشته باشد.

5_ خلاقیت:

خلاقیت جز مهارت هایی است که برای پرستاران مفید است و در انجام وظایف یک پرستار سالمند به او می تواند کمک کند. برای پرستار سالمند که حرفه‌اش بهبود کیفیت زندگی بیمار است، فکر کردن ورای چیزهایی که از قبل پیش‌بینی ‌شده و تعیین ‌شده می‌تواند به روش و شیوه‌های جدیدی برای هدایت و تعامل آن‌ها بیانجامد و تغییر خوشایندی را در ریتم زندگی روزمره‌ی آن‌ها ایجاد کند.

ادامه ی مطلب


مطالب مرتبط 

پرستاری از سالمندان 

پرستاری از سالمندان در منزل 

مزیت پرستاری از سالمند در منزل 

انتخاب پرستار سالمند در خانه 

 

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *