مرداد, 1398 بدون نظر مقالات

چطور در حالیکه پیر میشویم، اندام متناسبی داشته باشیم؟

همانطور که سن مان بالاتر میرود، بدنمان نیاز به مراقبت ویژه ای دارد تا متناسب بماند. روش هایی که در زیر بیان میشود، میتواند تضمین کننده تناسب اندام در زمان پیری باشد. حتی بهترین و متنانسب ترین افراد و بازیگران هنگامیکه پا به سن میگذارند، بدنشان روبه افول میرود. با وجود اینکه این یک واقعیت است اما میتوان با یکسری راهکار جلوی این فرایند را تا حد مناسبی گرفت.

از انواع بیماری های قلبی گرفته تا به زوال رفتن عقل، لیستی بلند بالا از عواملی که سلامت ما را به هنگام پیر شدن به خطر می اندازد وجود دارد. پس سعی کنید با انجام دادن برخی کارها، در زمان سالخوردگی زندگی بهتر و سالمتری داشته باشید.

برای سلامت قلب و اندام متناسب پیاده روی کنید

همانطور که سنتان بالا میرود و سالخورده میشوید، احساس کمبود انرژی خواهید داشت. یکی از بهترین روش ها برای اینکه این مشکل را برطرف کنید و اندام متناسبی داشته باشید، پیاده روی منظم است. پیاده روی از دویدن سبک تر است و لذا شما میبایست مدت زمان طولانی تری را به پیاده روی بپردازید تا تأثیر مناسبی داشته باشد. بر اساس یک تحقیق انجام شده توسط تیم پزشکی دانشگاه هاروارد، حداقل 30 دقیقه پیاده روی در روز و 5 روز در هفته میتواند تمرین بسیار مناسب و موثری در این خصوص باشد.

اندام متناسب با پیاده روی
اندام متناسب با پیاده روی

چگالی استخوان هایتان را بالا ببرید

داشتن استخوان های سالم، یکی از اصلیترین پارامترهای داشتن اندام متناسب در زمان پیری است. پوکی استخوان، که باعث شکنندگی در استخوان ها میشود، چیزی در حدود 22 میلیون خانم و 5.5 میلیون آقای بین 50 تا 84 سال را تنها در اروپا تحت تأثیر قرار داده است. استفاده از برخی داروها میتواند این فرایند را کند کند، اما مطمئنا هیچ درمانی در این خصوص وجود ندارد. پس بهترین راه برای پیشگیری از شکستگی استخوان ها این است که از الان به فکر باشید. راهکارهای زیر میتواند به افزایش قدرت استخوان ها بسیار کمک کند.

  • بالا رفتن از پله ها
  • استفاده از دستگاه های الپتیکال
  • پیاده روی سریع
  • بلند کردن وزنه های نیمه سنگین
  • تمرین کردن با کش های ورزشی

فعالیت های اشاره شده، میتواند فرایند از دست دادن چگالی استخوان را که از سن 35 سالگی به بعد ایجاد میشود، تا حد بسیار زیادی کند نماید.

تناسب اندام با بالا رفتن از پله
تناسب اندام با بالا رفتن از پله
اندام متناسب با کش ورزشی
اندام متناسب با کش ورزشی

غذای سالم به مغزتان بدهید

مغز فرمانده بدن است و برای داشتن یک اندام متناسب و سالم، این فرمانده نیز باید عملکرد درستی داشته باشد. خوردن غذای سالم یکی از مهمترین کارها در هر سنی محسوب میشود، اما بر اساس تحقیقات انجام شده توسط گروه تحقیقاتی آلزایمر اروپا، تنها در اروپا بیش از 9 میلیون پرونده زوال عقلی وجود دارد. مطمئنا همانطور که پیرتر میشویم، مراقبت از مغز نیز واجبتر میشود. نیاز نیست فعالیت های خیلی پیچیده ای انجام دهیم و با انجام برخی فعالیت های ساده نیز میتوانیم مغز را سالم نگاه داشت. انتخاب برخی رژیم های ساده مثل خوردن میزان قابل توجهی ماهی، روغن زیتون، میوه، سبزیجات و امگا 3 میتواند به راحتی سلامت مغز و سلول های خاکستری را تضمین کند.

تناسب اندام با تغذیه سالم
تناسب اندام با تغذیه سالم

زیاد بخندید

شاید شنیده باشید که میگن، خنده بر هر درد بی درمان دواست. شاید ساده ترین تغییر در سبک زندگی این باشد که داشتن تفریح و خنده در زندگیتان را بیشتر کنید. اینکه خنده یک عامل بسیار خوب برای سلامتی و داشتن تناسب اندام است، موضوع جدیدی نیست. محققان، بارها نشان داده اند که داشتن تفریح و خنده در سبک زندگی میتواند به طول عمر بیشتر کمک کند. خنده باعث افزایش صحیح جریان خون در بدن، کاهش هرمون های استرس و افزایش سلول های مقابله کننده با عفونت ها میشود که میتوانند از قلب محافظت کنند. کلاس های رقص، میتواند اندورفین بدن را بالا ببرد و باعث ایجاد یک حس شادابی در بدن شود.

سلامت بدن با خنده
سلامت بدن با خنده

الکل و سیگار را کنار بگذارید

در حدود 29 میلیون نفر در اروپا از پدیده مزمن کبد چرب رنج میبرند. این پدیده یک عامل بزرگ مرگ و میر است و برای اینکه به آن دچار شوید لازم نیست که مصرف کننده شدید الکی باشید. تنها یک یا دو گلس مشروبات الکلی کافیست تا کبد شما را به شدت چرب کند. مصرف 14 واحد در هفته بالاترین حد از مصرف الکل جهت داشتن کمترین آسیب به بدن است.

تناسب اندام با پرهیز از الکل
تناسب اندام با پرهیز از الکل

از طرف دیگر کشیدن سیگار سریعترین روش برای سالخوردگی است و البته تأثیرات مخرب دیگری نیز دارد. ترک کامل سیگار میتواند به شدت بر ارتقای سلامت بدن تأثیرگذار باشد.

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *