انتخاب پرستار سالمند در منزل

خرداد, 1398 بدون نظر مقالات

گاهی اوقات خانواده ها از والدین سالمند خود بسیار دور هستند و در مسافت دورتری از آنها زندگی می کنند که این فاصله‌ها آن‌قدر زیاد است که حتی اگر واقعا هم بخواهند، نمی‌توانند به دفعات زیاد، کنار عزیزان سالخورده یا فرد سالمندشان باشند. در چنین مواردی، می توانند خانواده ها به استخدام یک پرستار مجرب و حرفه‌ای فکر کنند، برای انتخاب پرستار سالمند، می‌توانند از طریق آژانس‌ها یا مراکز درمانی کمک بگیرند.

پرستاران افراد سالمند می‌توانند به عنوان یک همراه در کنار سالمند بمانند، یا هنگامی که سالمند به کمک نیاز داشته باشد یا حتی در مواردی که به طور اورژانسی به خدمات پزشکی نیاز پیدا کند، به آن‌ها کمک کنند. خوشبختانه در این موارد، در صورت نیاز می‌توانید با پرداخت مبالغ معین، از کمک این افراد بهره‌مند شوید، با این حال، پیش از اقدام برای این کار لازم است از مشخصات دقیق هویتی‌ پرستاران و ثبت بودن نامشان در مراکز معتبر درمانی اطمینان حاصل کنید.

انتخاب پرستار سالمند در خانه

ویژگی های پرستاران سالمند:

در کشور های توسعه یافته جهان مشاهده می‌کنیم که خدمات پرستاری و مراقبتی از سالمندان در منزل به صورت کاملا برنامه‌ریزی شده و علمی صورت می‌گیرد. فردی که به عنوان پرستار سالمند در منازل مشغول به کار می شود به شرح وظایف خود مسلط است و قادر است خدمات خود را به صورت کاملا اصولی ارایه کند. از جهتی دیگر، آموزش هایی که پرستاران و مراقبین در چنین کشورهای در حال توسعه‌ای دیده‌اند باعث می‌شود خانواده سالمندان به آنها اعتماد لازم جهت سپردن امور سالمند خود را داشته باشند.

پرستاران و مراقبان سالمندان ممکن است زندگی پر مشکلی داشته باشند، اما به دلیل حساسیت‌های روحی فردی که مسئولیت نگهداری وی به آنان واگذار شده است، باید در هنگام مراقبت از سالمند، خود را شاد و پرنشاط نشان دهد، لبخند بزند و وی را به آینده امیدوار کنند. علاوه بر این مراقبان از لحاظ جابه‌جایی و رسیدگی‌های بهداشتی مورد نیاز به دلیل اینکه بیشتر این افراد قادر به تحرک نیستند، دچار سختی می‌شوند.

اولین نکته ای که در انتخاب پرستار سالمند درنظر گرفته می شود این است، که مراقب این کار را از روی جبر انتخاب نکرده باشد و به این کار باعلاقه و میل درونی نگاه کند. اگر کسی روحیه خوب و نگرش مثبتی نسبت به این موضوع نداشته باشد افسرده خواهدشد و افسردگی را به سالمند هم انتقال می دهد و باعث رنجش او نیز خواهدشد.

انتخاب پرستار سالمند در خانه

برای نگهداری از سالمند در خانه نیاز به انجام برخی کارها می باشد که با رعایت کردن آنها می تواند نگهداری از افراد سالخورده را ساده و راحت کند.

کارهای مهم نگهداری از سالمند در خانه:

  1. فراهم‌آوری محیطی امن و سالم
  2. فراهم کردن آمادگی‌های لازم برای مراقبت‌های پزشکی
  3. فراهم کردن شرایط لازم برای تعاملات اجتماعی کافی
  4. مدیریت امور مالی
  5. سامان‌دهی داروها
  6. ایجاد شرایطی برای نگهداری از آن‌ها، هنگامی که در خانه نیستید
  7. نحوه‌ی رسیدگی به سالمندان در خانه

انتخاب پرستار سالمند چه فاکتورهایی دارد؟

  • آیا پرستار سالمند دوره‌های لازم را گذرانده است؟
  • پرستار سالمند تا چه مقدار نسبت به وظایف و اهمیت حرفه‌ی خود آگاهی دارد؟
  • آیا مراکزی که پرستار را ارسال نموده‌اند، قابل اعتماد هستند؟
  • آیا مرکز ارائه خدمات پرستاری، دسترسی 24 ساعته به پشتیبان پرستار را برای شما فراهم می‌کند؟
  • آیا پرستار اعزامی رفتار اجتماعی و قابل قبولی دارد؟

انتخاب پرستار سالمند در خانه

درآمد پرستاران نگهداری از سالمند:

افرادی که در خانه مسئولیت نگهداری از سالمند را برعهده می‌گیرند، درآمدشان تاحدی بیشتر از اشخاصی است که در مراکز نگهداری از سالمندان مشغول به کار هستند، زیرا اعضای خانواده فرد چون تمایل دارند به بهترین نحو از مادر یا پدرشان مراقبت شود، هزینه این کار را با دست و دل بازی بیشتری پرداخت می‌کنند. با وجود این، دستمزد مراقبان در خانه‌های سالمندان چندان بالا نیست و تعداد مراقبانی که در مراکز نگهداری از سالمندان از افراد مسن نگهداری می‌کنند به تناسب اشخاصی که در آن حضور دارند، متغیر است، اما باز این تعداد به سخاوت رییس مرکز در پرداخت هزینه‌ها مربوط می‌شود.

پرستارانی هم که تحصیلات دانشگاهی دارند، کار در مراکز نگهداری از سالمندان آسان‌تر از اشتغال در مراکز درمانی است، زیرا آنان در سمت مدیریتی مشغول به کار می‌شوند و فقط وظیفه نظارتی دارند، اما مسئولیت آنان در قبال سالمندان سنگین‌تر است.


مطالب مرتبط 

سالمندی و چالش های آن 

سالمند و سالمندی 

پرستاری از سالمندان 

وظایف پرستار از سالمندان

پرستاری از سالمندان در خانه 

نگهداری از سالمند در خانه 

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *